Pressmeddelande Svenska Golfmuseet.

Svenska Golfmuseet har nu en utbyggd hemsida med ny design. Sverige har en rik golfhistoria och Svenska Golfmuseet har nu utvecklat denna del av verksamheten. Svenska Golfmuseet invigdes år 2000 och ligger placerat i anslutning till Landskrona golfklubb. Den befintliga utställningen skall helt byggas om med planerad invigning år 2022. I avvaktan på den förändringen har resurserna satsats på att utveckla museets digitala kommunikation med Sveriges golfspelare.

På den nya hemsidan har såväl avdelningarna för Internationell som Svensk golfhistoria utvecklats med mer information och fler berättelser. Framför allt beskrivs utvecklingen fram till våra dagar. Avdelningen om den svenska golfens profiler återstår att utveckla, vilket kommer att göras i samband med att den nya utställningen står färdig.

Golfmuseet har en omfattande samling av föremål och litteratur. Dessa databaser finns nu tillgängliga för besökarna på hemsidan. Föremål och böcker har klassificerats för att göra den enklare för den intresserade att hitta vad vi har.

Vår förhoppning är att den nya hemsidan skall kunna fungera som kunskapskälla för svenska golfare och läromedel för juniorer och golfgymnasister. Hemsidan finns på adress www.svenskagolfmuseet.se. Museet har också en Facebooksida: svenskagolfmuseet.

Gruppbild Hovas 1905 small

Frågor och synpunkter besvaras av:

Claes Grönberg                                          Göran Nyström

Styrelsens ordförande                              Intendent

08-6221582                                                0720-411444

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.                           Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.